Skip to main content

Kelebihan Dan hikmah Shalat Tarawih Setiap Malam

Assalamualaikum dan Salam Ramadan..

Hari ini aku nak share dengan korang pasal "Kelebihan Solat Terawih Mengikut Malam" .
Mungkin ada di kalangan korang yang dah tahu kan?? 
Okay- bagi korang yang belum tahu tu.. Jom baca kat bawah ni... 

Kelebihan Solat Tarawih Malam Pertama Diampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Kedua Diampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa-dosa kedua ibubapanya.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketiga Para malaikat di bawah 'Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempat Orang-orang yang menge
rjakan solat Tarawih akan memperolehi pahala sebagaimana pahala yang diperolehi oleh orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelima Allah SWT akan mengurniakan pahala seumpama pahala orang-orang yang mengerjakan sembahyang di Masjidil Haram, Masjidil Madinah dan Masjidil Aqsa.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenam Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seumpama pahala malaikat-malaikat yang bertawaf di Baitul Makmur serta setiap batu dan tanah berdoa untuk keampunan orang-orang yang mengerjakan tarawih malam itu.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuh Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta menolong Nabi itu menentang musuhnya Fir’aun dan Hamman.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapan Allah S.W.T mengurniakan pahala orang yang bersolat tarawih sebagaimana pahala yang dikurniakan kepada Nabi Ibrahim a.s.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilan Allah S.W.T akan mengurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hamba-Nya seperti Nabi Muhammad s.a.w.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesepuluh Allah SWT mengurniakan kepadanya kebaikan dunia dan akhirat.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesebelas Ia meninggal dunia di dalam keadaan bersih dari dosa seperti baru dilahirkan.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduabelas Ia akan dibangkitkan pada hari kiamat dengan muka yang bercahaya-cahaya.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigabelas Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman sentosa dari sebarang kejahatan dan keburukan.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempatbelas Malaikat-malaikat akan datang menyaksikan mereka bersolat Tarawih serta Allah S.W.T. tidak akan menyesatkan mereka.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelimabelas Semua malaikat yang memikul ‘Arasy dan Kursi akan berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenambelas Allah S.W.T. menuliskan baginya dari kalangan mereka yang terlepas dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuhbelas Allah S.W.T menuliskan baginya pahala pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapanbelas Malaikat akan menyeru: Wahai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha denganmu dan dengan kedua ibu bapamu (yang masih hidup atau yang sudah mati).

Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilanbelas Allah S.W.T akan meninggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh Allah S.W.T mengurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan orang-orang soleh.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh satu Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah mahligai di dalam syurga yang diperbuat dari cahaya.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh dua Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman dari sebarang huru-hara pada hari tersebut.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tiga Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah bandar di dalam syurga daripada cahaya.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh empat Allah S.W.T akan membuka peluang untuk dua puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lima Allah S.W.T akan mengangkat seksa kubur darinya.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh enam Allah S.W.T akan mengurniakan pahala empat puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tujuh Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya kemudahan untuk melintasi titian sirat sepantas kilat.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lapan Allah S.W.T akan menaikkan kedudukannya seribu darjat di akhirat.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh sembilan Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seribu haji yang mabrur.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigapuluh Allah S.W.T akan memberi penghormatan kepada orang yang bertarawih pada malam terakhir dengan firman-Nya (yang bermaksud): 
"Wahai hambaku!, makanlah segala jenis buah-buahan yang Engkau ingini untuk dimakan di dalam syurga dan mandilah kamu di dalam sungai yang bernama salsabil serta minumlah air dari telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w. yang bernama Al-Kautsar."

salam... 

Comments

Popular posts from this blog

Koleksi Foto Ayam Kampus Bugil Palng HOT !

Foto-foto bugil di bawah ini adalah koleksi foto telanjang ayam kampus yang hanya boleh dinikmati pria dewasa , Sangat Hot , Dan benar - benar membuai nafsu anda untuk menikmati keindahan tubuh mereka yang idah gemulai kalau liah list Foto dibawah ini anda Pasti bakalan tak berhenti untuk Bilang WOOW !!!

Bencana Alam Paling Aneh

Bencana Alam bukanlah hal yang baru. Bencana alam telah mempengaruhi jalannya sejarah sepanjang zaman, menyebabkan kelaparan, hilangnya nyawa, dan dalam kasus yang ekstrim, hancurnya seluruh peradaban. Beberapa bencana alam dirasa cukup aneh oleh manusia baik itu dalam skalanya yang luarbiasa besar ataupun karena jenis bencana tersebut baru diketahui oleh manusia. Ya, kata aneh disini dikarenakan terjadinya diluarkebiasaan atau baru terjadi atau belum/tidak pernah ada bencana seperti itu sebelumnya yang diketahui.


Danau Nyos, Kamerun, 1986

Dokter dan ilmuwan bingung ketika pada bulan Agustus 1986 hampir 1.800 orang ditemukan tewas, serta ribuan ternak dan binatang liar. Tubuh mereka tidak menunjukkan tanda-tanda trauma lahiriah, penyakit, atau racun yang dapat menyebabkan kematian. Dengan bantuan dari para ilmuwan dari seluruh dunia, ditetapkan bahwa danau setempat yang bernama danau Nyos yang terbentuk di kawah gunung berapi punah adalah penyebab yang paling mungkin dari kematian ri…

7 Fakta yang Menghebohkan Sepanjang 2015

Kejadian apa sajakah yang ada di balik tahun 2015 ? yuk simak faktanya disini faktanomena

7 fakta terpopuler yang menghebohkan sepanjang 2015


akta paling populer di tahun 2015 sangat menghebohkan merupakan fakta paling hot dan fakta terpopuler yang paling menghebohkan warga indonesia sejak januari sampai sekarang dibawah ini faktanya di rangkum oleh rajawow.com
7 fakta terpopuler yang menghebohkan sepanjang 2015
1.AHOK vs DPrd ketegangan antara gubernur DKI dan Dewan Perwakilan Rakyat Daerah menyebabkan adu argumen anatara kedua belah pihak saling menguak seperti ahok berusaha membongkar sisi kecurangan DPRD kepada rakyat indonesia begitu juga DPRD tidak hanya duduk diam atas serangan AHOK yang selalu blak-blakan berbicara dihadapan publik,DPRD mengambil andil dan menyerang AHOK serta membungkam kembali mulut AHOK yang suka ceplas-ceplos logat bahasanya tidak hanya berhenti disitu saja wakil presiden RI pun ikut turun tangan menegur AHOK agar berbicara secara sopan dan sant…